17.1.2011

בעיות ההסברה...

אחת הבעיות הגדולות של ישראל היא הסברה. חייבים להודות שאביגדור ליברמן, שר חוץ גרוע במיוחד, וגירסא מקומית מתפתחת של ולדימיר פוטין (הוא לפחות מדבר כמוהו) בכל זאת איננו חוטא בחוסר-דיוק כשהוא מסביר שההסברה קשה במיוחד אל נוכח הדיווחים והאמירות הבאים מהתקשורת ומהארגונים החוץ-ממשלתיים הישראליים. לא שאין דרך נכונה להתמודד עם הקושי הזה שאיננה עוברת דרך הפחדה, הרתעה או השמצה. בוודאי שיש.

אם ממשלת ישראל היתה מקפידה - בכל אחד ואחד מהנושאים עליהם נמתחת עליה ביקורת על ידי הארגונים והתקשורת - לביקורת עצמית מעמיקה, מהירה ומדוייקת; ליישום הלקחים בצורה חכמה זריזה, ומקיפה; ולדיווח ודיון ציבוריים כנים, שקופים ופתוחים (עד כמה שניתן) - לא היה משקל של ממש לדיווחים ולאמירות של התקשורת והארגונים החוץ-ממשלתיים.

אבל במציאות של ממשלה ומערכת בטחונית עילגות במקרה הטוב, שאינן דוברות את מלוא האמת במקרה הגרוע, או שפשוט משקרות במצח נחושה במקרה הרע ביותר - במציאות הזו, טבעי שבעולם יקשיבו יותר למוצא פיהם של כלי תקשורת שמאליים ושל ארגונים חוץ ממשלתיים, מאשר למה שיש למערכי הדוברות וההסברה של הממשלה לומר.
אל המערכת הסבוכה והמצערת הזו הצטרף לא מזמן 972+, עיתון-נט של בלוגרים שמאלניים, מין כלי תקשורת חדשני שהוא תופעה מעניינת בפני עצמה, ואשר כנראה מתווה את אחד הכיוונים המרתקים של התקשורת במאה ה-21. 972+בהחלט לא ייקל על ההסברה הישראלית. האם יהיה בישראל 972+ ימני ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה