2.8.2011

קשיים בהרכבת צוותי הפעולה של נתניהו: ולא במקרה

על פי דיווחים בתקשורת, ראש הממשלה נתניהו מתקשה להרכיב צוותי פעולה שיטפלו בקשיים החברתיים-כלכליים,  נשואי המחאה החברתית.

לא צריכים להיות מופתעים מהסירוב הזה לעמוד תחת האלונקה של ממשלת נתניהו ולסייע בסחיבתה. אנשים לא רוצים להיות עלי-תאנה גם בהקשר הזה, או לצאת פראיירים ולגלות אחרי עמל רב שמשתמשים ברצונם הטוב כדי להמשיך ולקדם מדיניות הפוכה בתכליתה. כל מי שעיניו בראשו מבין שהוא עוד ימצא עצמו שותף להחלטה דומה לזו שכבר התקבלה, להטיל על כתפי הרפתנים את האחריות למחירי המוצרים שנקבעים על ידי המחלבות והרשתות, למרות העדר קשר ברור לכל בר-דעת בין מחיר החלב לרפתן - העדר קשר שהתבטא בתקופות בהן מחיר החלב לרפתן ירד אבל מחירי הקוטג' וחבריו למדף דווקא עלו.
יידע כל מועמד לצוות שכזה: אתה עוד עלול לראות כיצד רצונך הטוב משמש כנימוק להמשך קידום של מדיניות נאו-ליברלית, למרות שברור לכל מי שעיניו בראשו, שהנאו-ליברליזם הוא שהביא את המעמד הבינוני עד הלום.

גם אם המחאה החברתית תישוך עם תום הקיץ, גם אם ייצאו חברים לצוותי הפעולה של נתניהו שימשיכו לקדם את החזון הנאו-ליברלי, לא קשה להבין שהסדקים הבולטים בנכונות של החברה הישראלית להמשיך ולכפוף עצמה להגמוניה הנאו-ליברלית מסמנים נקודת-מעבר. אולי יידרשו עוד שנים לנפילת השלטון הנאו-ליברלי בישראל, אבל בדומה לנפילת הקומוניזם בבברית-המועצות ובשכנותיה במזרח-אירופה, הנפילה הזו קרבה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה