19.12.2011

ירידה לצורך שחרור

אחת הסיבות לכך שספורט הוא תחום כל-כך חשוב בעיני רבים, היא בשל היותו מראה למציאות. הכדורגל הישראלי הוא מראה אפקטיבית במיוחד לשינויים שעוברת החברה הישראלית בכל הנוגע לדרך בה בעלי ההון הם גם בעלי הדעה. העין השביעית מביאה סיקור נאה של הפרשיה האחרונה שעוררה סערה בכדורגל הישראלי: הסכסוך בין הבעלים של שתי קבוצות כשהבעלים של קבוצה א' אחד דרש מהבעלים של קבוצה ב' שייתן לו כרטיס בחינם למשחק בין ב' ל-ג' אשר הוגדר על ידי התקשורת כמשחק חשוב מאוד ("משחק העונה" בעגת עיתוני הספורט).

תרבות בעלי הקבוצות בישראל עדיין בחיתוליה. לעומתה, תרבות בעלי-ההון מפותחת הרבה יותר. נדיר שאנחנו נחשפים לאחורי הקלעים של עימות בין טייקון א' לטייקון ב' בקשר לעימותו של זה עם טייקון ג'. גם כאשר אנחנו  זוכים להצצה נדירה לדרך ההתנהלות של משפחת טייקונים ישראלית שנראית למתבונן התמים כטיפוסית (ואני מקווה שלא אקבל תביעת דיבה מטעם איגוד משפחות הטייקונים הישראליות, במסגרתה אדרש לשלם פיצויים בסך חצי מיליון ש"ח לכל משפחה, בגלל המשפט האחרון), הם מקפידים שנחשף לעמדתו של הצד הנחשף, ובזמן שהפוסט הזה נכתב, הם שוקדים על שיפור מצבם המשפטי בהקשר הזה.

הקמפיין של הטייקונים להשבת התודעה הציבורית הישראלית על כנה בעיצומו, וממשלתנו הנאו-ליברלית בעינה נוהגת. התקשורת, רוב הזמן, לא מעמידה לנו מראה אמיתית למציאות של החברה הישראלית. הספורט דווקא כן. רוב הקבוצות בליגת-העל ממזמן אינן מייצגות את אוהדיהן, אלא את בעליהן. זה גם מצבה של החברה הישראלית.

כאוהד הפועל תל-אביב, אחת מהקבוצות שנתונה כבר שנים ארוכות בציפורני בעלי-הון, וכמי שבניגוד למצופה מהשתייכותו הקבוצתית דווקא רוחש טובות לבית"ר ירושלים, אני מאחל להם בכל לבי שיירדו ליגה וישתחררו מציפורני בעלי-ההון. שיתקיים בהם מה שהתקיים בהפועל אוסישקין תל-אביב בכדורסל. אני מאחל זאת לכל קבוצות הספורט בישראל.
אני מייחל זאת לחברה הישראלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה