11.6.2012

סודות בטחוניים

עוזי בנזימן מסכם במאמר מאלף בעין השביעית את היקף המידע שאפשר היה ללמוד מהכתבות על פרשיית גלנט-הרפז-ברק-אשכנזי, ההולכת ומסתעפת לה.

בין הנקודות עליהן הצביע:
  • "בלשכת שר הביטחון נהוגים סדרי אבטחה מופקרים. הקלטות סודיות חשופות למניפולציות, עד למחיקתן ממש, בלי שאיש ייתן על כך את הדין."
  • "לשכת שר הביטחון הדליפה מסמכים צבאיים רגישים ומסווגים במסגרת המאבק שניהלה ברמטכ"ל אשכנזי ובלשכתו. ההדלפות כללו מידע מבצעי וגרמו נזק מודיעיני, אך איש לא הועמד לדין בשל כך."
  • "החלטות תקציביות ומבניות מרכזיות הנוגעות לצה"ל ולתפעולו מתקבלות בהתייעצויות בין ראש הממשלה לשר הביטחון ללא מעורבות הרמטכ"ל או נציגי צה"ל."
  • שר הביטחון מאמין "שהרמטכ"ל ביצע מעשים עברייניים, לקח ונתן שוחד וניסה לבצע פוטש נגדו". לעומת זאת, "הרמטכ"ל סבור שהשר גורם לדמורליזציה בצמרת הפיקוד הצבאי, מתנהל באופן לא תקין במינוי רמטכ"לים, מעלים ראיות ומשמיד קלטות, ואינו מקדיש את זמנו לשמירה על בטחון ישראל, אלא להכשלת הרמטכ"ל במילוי תפקידו".
  • אחד מאלופי צה"ל איבחן "את הרמטכ"ל כנוכל וכמי שטופל עלילות שווא". אלופים אחרים הגדירו "עמית שלהם, מועמד לרמטכ"ל, כמי שסובל מבעיות אמינות קשות".
  • "אלופי צה"ל פועלים בתוך תרבות ארגונית שבה האינטרס האישי מכתיב את התנהלותם. הנורמה הזו יוצרת במטכ"ל מערכת יחסים המבוססת על מאזן אימה שכתוצאה ממנו מבליגים האלופים על שקרים ועל קלקלות אחרות של עמיתיהם. המידע המביך שהם אוגרים איש על רעהו נצור אצלם עד לרגע שבו מאזן האימה מתערער – אם בגלל שינוי ביחסי הכוחות האישיים ואם כתוצאה ממשבר חיצוני."
ישראל 2012. מישהו עוד חושב שהמלחמה הבאה תראה טוב יותר מהקודמת ? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה