23.1.2013

תוצאות האמת של בחירות 2013

כבר אין לכם סבלנות לדעת מהן תוצאות האמת של בחירות 2013 ?
רוצים לראות מה התוצאות של הבחירות ביישוב שלכם ?
מבקשים לדעת מה היו התוצאות של ההצבעה בקלפי שלכם ? 

ועדת הבחירות המרכזית העלתה אתר בו ניתן לראות את תוצאות האמת לבחירות לכנסת ה-19, בהתאם לקלפיות שנספרו עד כה:


כן ! אפשר לראות את ספירת הפתקים תוך כדי שהיא מתבצעת, ולראות כיצד הולכות ומתבהרות תוצאות האמת, לאט-לאט...

דבר אחד ברור לכל מי שמעיין בתוצאות האמת במהלך הלילה הארוך הזה - הולך ונוצר הרושם שלא רק הסקרים, אלא גם המדגמים לא דייקו. לזכותם של המדגמים - הם לפחות לא השפיעו על שיקול-דעתם והצבעתם של אזרחים, אבל גם הם שלחו מתמודדים ומצביעים לא-מעטים לשנת-לילה עצובה מוקדם מדי, וללא ביסוס מספיק.

והערה אחרונה: חשוב לזכור שתוצאות האמת הסופיות יוודעו רק אחרי ספירת המעטפות הכפולות (חיילים, ימאים, נציגים בחו"ל, אנשים עם מוגבלות, חולים, אסירים). זו, אם ללמוד מהבחירות הקודמות, תסתיים רק במהלך יום חמישי. אומנם מדובר בכמה אחוזים ספורים מכלל המצביעים, אך מאחר וקיימים הבדלים בדפוסי-ההצבעה לעומת האוכלוסיה הכללית (בעיקר של חיילים), ייתכנו שינויים של מנדט לפה או מנדט לשם (ב-2006 נוסף מנדט לקדימה, מנדט לליכוד ומנדט למרצ  על חשבון רע"ם-תע"ל, ש"ס וישראל ביתנו; ב-2009 לעומת זאת, התוצאות נותרו כפי שהיו לפני ספירת המעטפות הכפולות; בניגוד לדימוי הציבורי, אין נטיה כזו או אחרת למצביעי המעטפות הכפולות). התוצאות הסופיות יועברו לנשיא ב-30 בינואר.  עדיין תיוותר אפשרות לערעורים.

בהתחשב במאזן גושי הימין והשמאל - לגוש הימין 61 מנדטים ולגוש השמאל 59 מנדטים, נכון לזמן כתיבת דברים אלה - נראה שהמתח יעמוד על כנו לפחות עד יום חמישי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה