23.1.2013

הדיווח על ירידתם מוקדם מדי

מפתיע לקרוא הספדים בתקשורת על מעמדן של המפלגות החרדיות דווקא אחרי מערכת בחירות בה הגיעה יהדות התורה לשיא של מנדטים (7), וש"ס הצליחה לשמור על כוחה למרות שתי מפלגות חדשות שקמו וניסו לפצל את קהל בוחריה (כוח להשפיע, עם שלם; שתיהן לא עברו את אחוז החסימה). 

כל הסובר שבנימין נתניהו יאמץ אל לבו את יאיר לפיד תוך נטילת סיכון בנוגע ליחסיו עם ש"ס ועם יהדות התורה, איננו מבין נסיון פוליטי מהו. "יש עתיד" נמצאת כאן כעת אבל לך תדע מה יהיה איתה בעוד שנתיים ובעוד בחירות.
ש"ס ויהדות התורה היו ויהיו.

נתניהו יודע את זה, וכל קואליציה שהוא יקים, תקיים קשר ישיר או עקיף עם ש"ס ויהדות התורה (בדומה לקשר העקיף שקיימה הקואליציה של קדימה בראשות אולמרט). הקשר הזה ימנע כמובן את הגשמת חלומותיהם הרטובים של מצביעי וחברי "יש עתיד", ויביא לכך שכל פתרון בסוגיות של דת ומדינה ושוויון בנטל לא יהיה בכפייה.

חושבים אחרת ? אולי כדאי שתיזכרו בקדנציה של אביו של יאיר לפיד, טומי לפיד ז"ל כמנהיג שינוי. אז הקואליציה היתה בלי ש"ס ויהדות התורה. זוכרים איזשהם הישגים שעמדו במבחן הזמן של שינוי בנושאי דת ומדינה ? זוכרים מה היה גורלה של אותה קואליציה ? מה היה גורלה של אותה שינוי ? 

אל תבינו אותי לא נכון. אני מאמין שאפשר להביא לשינוי בסוגיות של דת, מדינה ושוויון בנטל. אבל מדובר במהלך מורכב ביותר, ואם הוא יתחיל בהערכת-חסר של הגורמים המגנים על הסדר הקיים, הוא בוודאי נדון לכשלון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה