6.2.2013

נתניהו מנסה לבטל את הפריימריז בליכוד

YNET מדווח על תוכניותיו של בנימין נתניהו לבטל את הפריימריז בליכוד. הדיווחים בתקשורת, למשל בNRG, מעידים על כך שהתוכנית היא עדיין בשלב הגישושים. מין בלון-ניסוי שכזה, שמופרח במטרה לברר האם יש אפשרות לגבש קונצנזוס אם לאו. 

הסברה שמאחורי הטיימינג - כי זהו הזמן בו ראש-הממשלה הוא בשיא כוחו, כמי שמרכיב את הממשלה הבאה וקובע מי לשבט ומי לכיסא השר או לתפקיד אחר עם עוצמה ו/או הטבות בצדו - מובנת מאליה. יש בה כדי לומר הרבה על שיטת-הממשל הישראלית, אבל יש בה גם כדי לומר הרבה על האיש היושב בכסא ראש-הממשלה בישראל. 

מאז 1992, ולמעט תקופה בת מספר שנים בה היה בצילו של אריאל שרון, בנימין נתניהו שולט ביד רמה בליכוד. אחרי 20 שנה שכאלה, בהן לא התקשה לשוב ולזכות בהנהגת התנועה בכל פעם בה הביע את רצונו ונכונותו לכך, הוא חושב שהוא צריך להעצים את כוחו עוד יותר באמצעות ועדה מסדרת ? 

יש כאן עוד מישהו שזה קצת מזכיר לו צעדים מהסוג שכאשר מנהיגים במדינות אחרות עושים, אתה מגרד בראש ותמה עד כמה נשמרת רוחה של הדמוקרטיה, אחרי אותם הצעדים ?

(ולפני שיגיבו מי שסבור שהביקורת כאן איננה הוגנת כלפי הליכוד, נזכיר שעם כל הכבוד לבחירות הלא-דמוקרטיות שעשו הנכבדים לפיד, מופז, לבני ושמאפיינות מפלגות דתיות-חרדיות רבות, הליכוד התפאר במשך שנים רבות מספור בכך שהוא - בניגוד לרוב המפה הפוליטית בישראל - בוחר את נציגיו באופן דמוקרטי לעילא ולעילא). 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה