15.1.2014

רגע של תקשורת

  • "אבו מאזן חי וקיים על חרבותינו. ברגע שנעזוב את יהודה ושומרון הוא גמור. למעשה, כל החודשים האחרונים לא מתקיים משא ומתן בינינו לפלסטינים - אלא בינינו לאמריקנים. הדבר היחיד שיכול 'להציל' אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה".
  • "תוכנית הביטחון האמריקנית שהוצגה לנו לא שווה את הנייר שעליו נכתבה...אין בה ביטחון ואין בה שלום. רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ועל נהר הירדן יבטיח שנתב"ג ונתניה לא ייהפכו למטרות וליעדי תקיפה של טילים מכל עבר. מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים".
  • "אין בכלל משא ומתן עם הפלסטינים. האמריקנים מנהלים משא ומתן איתנו ובמקביל הם נושאים ונותנים עם הפלסטינים. לפי שעה, אנחנו הצד היחיד שנתן משהו - שחרור רוצחים - ואילו הפלסטינים לא נתנו דבר".
  • "נתנו מספיק ולא קיבלנו דבר...בתרגום חופשי מאנגלית נאמר לידידינו האמריקנים - מספיק זה מספיק".

אמר. 

"If these comments are accurate, we find the remarks of the defense minister to be offensive and inappropriate, especially given all that the United States has done to support Israel's security needs and will continue to do...Secretary Kerry and his team, including Gen. (John) Allen, have been working day and night to try to promote a secure peace for Israel because of the secretary's deep concern for Israel's future."
על פי התקשורת, למסר הפומבי הזה התלוו גם מסרים חשאיים אל ראש הממשלה נתניהו

ראה זה פלא, תוך פחות מ-12 שעות מפרסום דבריו של שר הביטחון, פורסמה התנצלותו: "אנחנו מעריכים את מאמציו הרבים של קרי למטרת קידום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. לא התכוונתי לפגוע במזכיר המדינה ואני מתנצל אם הוא נפגע מהדברים מהדברים שיוחסו לשר"

ביומון ישראל היוםצוטט גם את כעסו של יעלון על הדרך בה פורסמו דבריו: "בפרסום דבריו של יעלון הופרו כל הכללים העיתונאים של אתיקה, כולל הכלל הבסיסי ביותר של שמירה על מקור ומניעת חשיפתו".

קשה לך שלא לתמוה על שר נבחר במשטר דמוקרטי, שבוחר לנסות ולהעביר מסר חד ונוקב לציבור, אבל עושה זאת תוך שהוא מנסה להסתתר בפחדנות מאחורי אנונימיות.

קשה לך שלא להצטער על השר הזה שכאשר הוא נתפש בקלקלתו, במקום לעמוד מאחורי דבריו אלה, הוא מתנצל, מתלונן ומיילל.

אבל יתרה מכך, קשה לך שלא לתמוה מה בדיוק עובר על שר הביטחון. ממה הוא נלחץ כל-כך ? האם הוא לבד במצב הנפשי הלחוץ והקשה הזה ?לכותב דברים אלה נדמה שיעלון איננו לבד. נראה שנתניהו, יעלון, וחבריו לממשלה חוששים ממשהו. כדבריו בני-האלמוות של נתניהו עצמו, נראה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם. 

ממה ? מהרצינות שבה מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, מקדם את תהליך הנוכחי למשא-ומתן לשלום.

לקריאה נוספת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה