24.12.2014

האדם מתכנן ואלוהים צוחק בגירסת ישראל ביתנו

"ווען דער מענטש טראכט, גאט לאכט" אומר הפתגם ביידיש. כלומר, האדם חושב לו מחשבות ומתכנן תוכניות ואלוהים רואה אותן וצוחק בידיעתו מה יילד יום. אין ספק שאביגדור ליברמן, מנהיג ישראל ביתנו מהרהר באמת שבפתגם הזה ברגעים אלה נוכח הפרסומים על חברת הכנסת ואנשי ציבור אחרים החשודים שקיבלו שוחד בתמורה לתקצוב עמותות במיליונים מקופת המדינה. ערוץ 7 פרסם כי סגנית השר החשודה בשחיתות היא פאינה קירשנבאום  וכי גם השר לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, נחקר במשטרה בעניין.

איך שלא תתפתח הפרשה הזו, סביר מאוד להניח שהיא לא תתפוגג עד למועד הבחירות, וכנראה תלך ותצבור תאוצה. התזמון, מבחינת ישראל ביתנו, לא היה יכול להיות גרוע יותר.

עוד ליברמן עסוק במיצוב מחדש של המפלגה כאלטרנטיבה מתונה יותר מאחיותיה לימין, ומנסה להצטרף לגל המפלגות שמבקשות לקבל את האלקטורט הצף של מרכז המפה הפוליטית הישראלית, והנה באה לו הפרשה הזו.

המיצוב במרכז המפה הפוליטית הישראלית מחייב דימוי של נקיון כפיים. מצביעי המרכז הישראליים מקפידים לחפש שמות עתידי פוטנציאל נקיים וזכים וכשהם מתאכזבים - הם ממשיכים הלאה, כפי שלמדו על בשרם בכאב רב הגמלאים, קדימה וכפי שהסקרים מבטיחים ליש עתיד.  

ליברמן, שפעל כמי שמאמין שסוף ההליכים הפליליים נגדו יאפשר לו, סוף סוף, להביט נכוחה אל האפשרות להגיע אל ראשות הממשלה, יתקשה לנקות את הדימוי של המפלגה שלו מהמכה הזו, בלי קשר לשאלה איך יסתיימו ההליכים הפליליים האלה. 

לקריאה נוספת




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה