14.1.2015

פריימריז בבית היהודי: איפה אפשר להצביע?


צו המניעה שהוציא אמש אחד המתמודדים כנגד קיום הפריימריז בבית היהודי היום לא נכנס לתוקף מאחר ולא הופקדו הערבויות. על פי דיווחי התקשורת, גם בלי הנימוק הטכני הזה, כנראה שהבקשה למנוע את קיום הפריימריז היתה נדחית, לאור דברי כבוד השופטת ורדה מרוז: "צריך להביא טיעונים כבדי משקל כדי שנעכב פריימריז שהתכוננו אליהם זמן רב" .

אז היום מתקיימים פריימריז בבית היהודי.  זו הזדמנות שניה באותו שבוע לעלוז על כך שמפלגה גדולה מאפשרת לחבריה להשפיע בשאלה החשובה כל-כך עבור כל בוחר במשטר דמוקרטי ייצוגי: מי ייצג את הבוחר ואת עמדותיו בכנסת ?

נראה שהפריימריז האלה הם אמוציונליים יותר מאשר במפלגות אחרות. עו"ד בתיה כהנא-דרור הודיעה על פרישה מהפריימריז וקשה שלא לתמוה על הדרך שבה בחרה להתבטא לאחר הפרישה. האומנם היא לא שמה לב שלא כולם בבית היהודי חושבים כמוה כשהתחילה את המירוץ? או שמא, אולי, רק עכשיו, כשהבינה את הסיכויים, הניחה למרירותה לשלוט בהתבטאותה? נדמה לי שלא ראינו התבטאויות כאלה במפלגות אחרות. כך למשל, כאשר שמואל פלאטו-שרון פרש מהפריימריז בליכוד, הוא הסתפק בהודעה.

אבל בואו נתמודד בעיקר - יש לנו פריימריז, וזו גם הזדמנות לנסות ולסייע בידי מצביעי הבית היהודי:
  • כיצד מוודאים ההתפקדות לבית היהודי (כלומר, הרישום בספר הבוחרים של המפלגה) ? 
  • רשימת הקלפיות (PDF) 
  • אתר הפריימריז של הבית היהודי 
    מצד אחד, האתר קצת מתסכל למי שמבקש לעזור בגלל הטכנולוגיה שלא מקלה על יצירת קישורים מבחוץ. מצד שני, הוא מאוד קל ופשוט להבנה. כל מי שנכנס לאתר רואה בקלות -
    •  אפשרות קלה לבירור הקלפי הקרובה ביותר למיקום הנוכחי
    •  רשימת המועמדים (בבית היהודי הלכו על כיוון אחר מזה של העבודה - במקום תמצית מידע על כל מועמד, קישור אל הפייסבוק שלו. יהיו שיחשבו שזה מועיל יותר. יהיו שיחשבו שזה מועיל פחות. איך שלא נביט על זה - יש בזה משהו).
    • ואת סרטון ההדרכה הבא - 

a

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה