17.1.2015

ראש בחול


משום מה הוא מתעלם מכך שבעת הזו כלל לא ברור האם אמנים ימשיכו להתבטא בחופשיות בצרפת; בעת הזו כלל לא ברור מה יבחרו לעשות מיעוטיה הנרדפים ובראשם היהודים. מה שברור הוא שפיגוע טרור מתוכנן היטב הצליח מעל למשוער. 
אנשים שאוימו מתו. הם כבר לא יכתבו בעיתון, לא יציירו קריקטורות, לא יתבטאו. 
הלזה ניצחון ייקרא ? 

יתרה מכך, אותו הכותב מתווכח עם טענה שעלתה במאמר בNRG והציגה את הטרור האיסלאמי כאיום הטרור הגדול ביותר מולו ניצבת אירופה. ואתה קורא את ויכוחו ומוצא עצמך נבוך. זה נראה כאילו לוקחים כתבה בNRG ובונים ממנה איש קש כדי לפרק אותו. בכתבה בNRG פירטו 10 פיגועי טרור בולטים ב-20 השנים האחרונות (לאו דווקא הגדולים ביותר), באופן שרמז כי 7 מתוכם היו פיגועי של מוסלמים קיצוניים. אתה ממשיך לקרוא ואתה מגלה שבאיזשהוא שלב הכותב הפסיק להתווכח עם עצם הטענה שב-20 השנים האחרונות עיקר הטרור באירופה הוא על רקע קיצוניות מוסלמית (כש'הוא שואל בהיתממות למה רק 20' ). האמת היא פשוטה: מאז שנות ה-90 אירופה משתנה. ואכן - אם מנסים למיין את אירועי הטרור ב-20 השנים האחרונות באירופה, העמודה שתחתיה מתרכזים הכי הרבה מאירועי הטרור היא זו שכותרתה - על רקע קיצוניות מוסלמית. 

יתרה מכך, אם מביטים רק על 5 השנים האחרונות, לא ניתן למצוא שנה אחת חופשייה מאירוע טרור על רקע אידיאולוגיה של איסלאם קיצוני באירופה המערבית, שיש בו מאפיינים מדאיגים חדשים (ביטויים של השתרשות או הסלמה): 

טרור על רקע קיצוניות מוסלמית הוא כמובן לא בעיה מערבית. ראו למשל הקישור הבא עם פירוט (מפחיד) של התקפות על ידי מוסלמים קיצוניים ב2014. הפירוט הזה הוא חלקי בלבד. ברובו הוא סורק את מה שקורה בעולם הלא-מפותח. אבל בתקופה הזו כבר אי אפשר להגיד שזו בעיה ייחודית לאיזור מסויים. ראו את הרשימה הבאה של פיגועי טרוריסטים מוסלמיים, המחולקת על פי עשורים

ונקדים רפואה לטענה: ברור שבמסגרת התקפות הטרור האיסלמי באירופה יהודים זוכים לתשומת-לב מיוחדת. חלק משמעותי מתשומת-הלב הזו כלל איננו על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני אלא על רקע אנטישמיות. ראו, למשל את רשימת ההתקפות על אתרים יהודיים במאה ה-21.

אבל זה לא אומר ששנאת-היהודים היא הבעיה. ראו ההתקפות הבאות בשנת 2014: בתימן  בקנדה  ובאוסטרליה כראיות שמדברות בעד עצמן. 
כל זה לא בא לומר מה הדרך הנכונה לפתור את הבעיה. 
אבל אי אפשר לפתור בעיה כאשר עוסקים בהכחשת המציאות. 
הברברים אכן מגיעים מ"המדבר" וזה קורה בכל העולם. 
כבר יש להם מדינה (דעא"ש; לשעבר ISIS כיום IS). 
היא הרבה יותר יציבה ממה שנעים לחשוב עליה והיא לא הולכת להעלם מחר בבוקר. 
ובכל העולם יש בני-אדם קיצונים ומקצינים שישמחו לעשות כמצוות מנהיגיה ולהגשים את האידיאולוגיה לה המדינה הזו והם שותפים. 

זמנית, זה הרבה יותר נעים לטמון את הראש בחול. 
אבל כמו שגודווין היה אומר, התעלמות מהמציאות לא עזרה לצ'מברליין ודלדייה ב-1938. והיא לא תעזור לממשיכי דרכם ב-2015. 
פיוס, כמו שההיסטוריה לימדה אותנו,  איננו דרך יעילה בהתמודדות עם אידיאולוגיה לוחמנית, רצחנית ושואפת התפשטות והשתלטות. 

העובדה שמדובר כאן באידיאולוגיה חוצת-גבולות ולאומים אשר יצאה מתוך דת האיסלאם מחייבת התמודדות נבונה שיודעת להבדיל בין הקיצוניים המסוכנים לבין המוסלמים המתונים. מבחינות רבות מוסלמים מתונים הם הראשונים להיות בסיכון מהאיסלאם הקיצוני. אחת הבעיות הגדולות של העולם היא שרוב המוסלמים המתונים בעולם עדיין לא הבינו את עובדת-היסוד החשובה הזו. 

לא רק המוסלמים המתונים, אלא העולם כולו צריך להתעורר ולהבין את המציאות הזו.

אבל הרבה יותר נעים להכחיש את המציאות ולדמיין שהרפובליקה מנצחת, לא ? 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה