17.3.2015

הגיע הזמן להתבגר

המצביעים הישראליים חייבים להפסיק את הפינוק שהשתלט עליהם מאז 1996:  הצבעות שמבוססות על שאיפה למוצר-פוליטיקאי שיהיה בדיוק - אבל בדיוק לטעמם.

אחרת - מישהו שיתאים לגמרי לדעה שלנו בנושא מסויים. ואם אין כזה - אז מישהו מעניין מספיק. משהו חדש. משהו מרגש.

הגיע הזמן להבין שיש מחיר כבד לפינוק הזה. אין משילות בלי עוצמה סיעתית. משילות כזו אפשרית רק בגדלים מסויימים ואלה מחייבים הצבעה למפלגות הגדולות. וכשלעצמה, ההצבעה למפלגות הגדולות לא מועילה אם היא לא מביאה להכרעה ברורה. 

האמור לעיל נכון במיוחד לגבי האזרחים היהודים החילוניים. אבל גם אזרחים יהודיים דתיים ניצבים מול מבחר מבלבל.4 מפלגות מנסות לצוד את קולו של היהודי שומר המצוות. במי מהם יבחר? הסקטוריאליות חוגגת, ובמאבק בין המפלגות הראתה הקואליציה הקודמת - אחת זוכה ושתיים נותרות בחוץ. למי זה מועיל?
האזרחים הערבים ניצבים בפני תמונת מראה של המצב הזה. האיחוד הגורף של המפלגות הערביות מותיר אותו בפני בחירה אחת של הצבעה על פי זהות קיבוצית שאיננה הישראלית.
אבל גם אזרחי ישראל היהודים הדתיים וגם אזרחי ישראל הערבים יכולים לבחור אחרת - להצביע למפלגה גדולה שמייצגת את הדרך הרצויה למדינה, על פי השקפתו. מתוך הבנה שלפחות קדנציה אחת של משילות ראויה בישראל יכולה לשנות את המערכת באופן שתביא הרבה יותר טוב ממה שיביאו מפלגות קטנות או מפלגות שמראש הודיעו שלא יקחו חלק בשלטון. 

אחרי הכל, כל רעיון הבחירות הוא להחליט מי אנחנו רוצים שינהל את המדינה ואילו ערכים ינחו אותו. 

מאמינים שנתניהו והליכוד עשו עבודה טובה וימשיכו לעשות עבודה כזו ? שימו מחל בקלפי. הצביעו ליכוד ותנו לצוות בראשות בנימין נתניהו כוח להגשים את דרכו.

מאמינים שצריך מישהו אחר שינהל את המדינה ויעלה אותה על מסלול נכון ? שימו אמת בקלפי. הצביעו המחנה הציוני (עבודה+התנועה) ותנו לצוות בראשות יצחק הרצוג כוח להגשים את דרכו. 

בלי להתפתות. בלי להתפנק. בלי לחפש חסרונות. מתוך הבנה שצריך להתבגר. 

לכו להצביע ! 

קישור לרשימות המתמודדות בבחירות - מילקוט הפרסומים http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/FF5124C7-BD17-4608-93F0-2CCC318AA6A9/43631/7000.pdf
רשימת הרשימות המתמודדות בבחירות - מאתר ועדת הבחירות המרכזית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה