29.4.2012

העולם חייב לראות מה קורה בבית קברות צבאי באוסטרליה ?

אל תיבת הדואל שלי הגיע מכתב-שרשרת בעל הכותרת "העולם חייב לראות מה קורה בבית קברות צבאי באוסטרליה".
בתוכו מובא התיאור
 "העולם חייב לראות מה קורה בבית קברות צבאי באוסטרליה
THE WORLD must see what is going on In the militery Cemetery in
Australia Everyone should see it !!!!!!!!!!!!!!! Send this around!!!!!"
עם קישור לסרט באתר LiveLeak שתוכנו מבחיל בהחלט. קבוצת איסלאמיסטיים קיצוניים משחיתה מציבות של חיילים נוצרים ויהודיים שנפלו במלחמת-העולם השניה.  משחיתים - וגאים בעצמם.





חיפוש באינטרנט מביא מידע נוסף על המתואר בסרט. מדובר בפעולות שביצעו איסלאמיסטיים קיצוניים שהם ככל הנראה חברים בפלג מורדים קיצוני, אבל המעשים לא נעשו באוסטרליה, אלא בלוב. מעשי-החילול האלה פגעו בכמעט 200 מציבות, ונעשו בבית-קברות בפאתי בנגאזי, בו קבורים חללי מלחמת העולם השניה שחלקם ככל הנראה שירתו בצבא אוסטרליה.

עם זאת, יש עוד כמה עובדות שלא מובאות במכתב השרשרת. על פי הדיווחים באינטרנט -

  • הממשל הזמני של לוב התנצל רשמית על המעשים. בהודעה הובע זעזוע מהמעשים וקביעה נחרצת כי הם אינם הולמים את מצוות האיסלאם בכל הנוגע לכיבוד המת;
  • כמה מהמשתתפים במעשה נעצרו והממשלה הזמנית הודיעה שהיא תפעל להבאת כל המעורבים למשפט; 
עדיין לא ברור כיצד ומתי יבוצע שיקום אבל מהדיווחים נראה שהממשלות של החללים יחד עם הממשל הזמני בלוב יקצו משאבים לעניין. עוד יש לציין, זה שבניגוד לאמור באתר LiveLeak, אפשר למצוא את הסרט גם ביוטיוב

הצופה בסרט מזועזע מהגישה הלא-אנושית של האנשים ומתחלחל מהמחשבה שיש בידיהם נשק. אין חולק על כך שחילול קברים הוא סוג נבזי במיוחד של טירור, אבל כאשר עוסקים בטירור חשוב לנתח את הפעולה, השלכותיה והתגובות לה בקור רוח. זה חשוב במיוחד כאשר מקדמים מידע על פעולת טירור, כי תהודה אוטומטית ללא ביקורת וקונטקסט משרתת את הטירוריסטים הרבה יותר מאשר את הציבור שנחשף למידע. לכן, אם אתם מתכוונים להפיץ את הסרט הזה - כדאי מאוד שתעשו זאת יחד עם מידע מדוייק הכולל גם את עמדת הממשל הזמני בלוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה