8.12.2010

לפעמים זה פשוט לא הולך לראש הממשלה

אחרי שהדליקה כובתה בדיוק כשהמטוס הגדול בעולם רק התחיל לעבוד, למרות שביבי הביא אותו במיוחד;
אחרי שמבקר המדינה התעקש לא לדחות את פרסום הדו"ח התקופתי על שירותי הכבאות, חרף בקשתו של ביבי, וכך הולך להתפרסם לו דו"ח שכולם יודעים שיהיה חריף וקשה בתזמון נורא עבור הממשלה הזו;
הנה מתפוצץ מהלך הגנתי נוסף של ראש הממשלה בפרצופו.

ראש צוות המשימה המיוחד לטיפול בנפגעי הכרמל מרים פיירברג התפטרה, לאור חוסר ההתלהבות של שלל גורמים מהמינוי שלה לתפקיד. לקח למרים פיירברג כנראה זמן להבין את מה שראשי הרשויות המקומיות ויו"ר הכנסת הבינו מייד - שמדובר בנסיון של ראש הממשלה ליצור מרחק בינו לבין מאמצי השיקום, שמביע, יותר מהכל, חוסר רצון שלו לשאת באחריות לכשלון השיקום.

המהלך הזה, מבהיר לנו מראש מה המרחק בין ההבטחות המפוזרות על השיקום המהיר ככל הניתן, לבין הערכותיו האישיות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פוליטיקאי מפוכח שכמותו.

האם התפטרותה של כרית-האוויר בדמות ראש-העיר-נתניה פיירברג תבהיר לו שאין מה לעשות, ועליו לקחת אחריות אישית ובאמת לעשות כל שביכולתו כדי למלא הבטחתו על שיקום מהיר ? או שמא הוא ינסה למצוא שעירים חדשים לעזאזל ? הזמן יגיד.

בכל הנוגע להסברה, התגובה המיידית של יחסי הציבור של ביבי מצביעה לכאורה על לקיחת אחריות אישית. אבל אם עוד יש מישהו במידנת ישראל שמאמין למהלך יחסי-הציבור האחרון, ומצפה שביבי ינהל את השיקום אישית עד להשלמתו המהירה והמוצלחת, נזכיר לו את מה שנשיא מצרים, מובארק, לא שכח.

אגב, לכל סניגוריו של ביבי - אם יש כובע אחד שאשמח לאכול, זה לגלות שהפוסט הזה יתגלה כמוטעה. אבל היה וגם בעניין הזה ייחשף ראש-הממשלה בערוותו, האם סוף-סוף ילמדו נאמני-ביבי להביט במציאות המאכזבת בעינים פקוחות ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה