4.7.2011

רב, קאדי וכומר יעלו על גל

הופתעתי לגלות שגם בארזי ההתיישבות ביהודה ושומרון נפלה שלהבת, וכבוד הרב חיים דרוקמן סבור שאין מקום לחקירת הרבנים. לדבריו -
 "מה יש לחקור כאן? מה יש לחקור? אני מבין, אם יש איזו שמועה על מישהו, רוצים לחקור ולברר. הסכמה לספר מודפסת וכל אחד יכול לקרוא אותה, כל אחד! אם בפרקליטות לא מבינים מה שכתוב שם - שיבקשו שיקראו להם ואם יש בעיה אז שיעמידו לדין. אין מקום לחקירה כאן". " 
כמי שלא נוהג לתת הרבה קרדיט למשטרה ולפרקליטות בישראל, צריך להודות שדווקא כאן כבוד הרב דרוקמן טועה, מטעה, ובגדול. דברים שנכתבים אפשר לפרש בכמה צורות. דברים שנכתבים יכולים להיכתב בכמה מצבים של תודעה, ועם כוונות שונות.  לכן, גם כשאדם כותב דברים נחרצים וברורים, מן הראוי לברר הדברים עמו ולתת לו הזדמנות להגן על עצמו הרבה לפני שמתחיל התהליך היקר והבעייתי של משפט, שמעצם קיומו, כידוע, שמו הטוב של האדם כבר יושפע. דווקא ההזמנה לחקירה של מי שנתן הסכמה היא הגיונית - כי צריך לברר האם הוא בכלל קרא את הספר, ולמה הוא כיוון את הסכמתו.

ומאחר ואין מנוס מהמסקנה שמאחורי הדעות הללו יש לא מעטים שתומכים, כדאי להבהיר חד-משמעית: הכיוון של אנשי-דת ואנשי-רוח שעומדים מעל החוק, הוא כיוון שיביא את ספינת-המשפט-והסדר הישראלית אל טביעתה. דווקא לתומכי הרבנים יהיה קל מאוד לראות את זה, אם הם ידמיינו לעצמם, רק לרגע, את המשפטים הנאמרים על ידי הרבנים ליאור, יוסף, ואחרים, כאילו נאמרו בידי קאדי או כומר, שהביעו את עמדתם הדתית-התאורטית, בכל הנוגע לדרך הראויה שיש לנהוג ביהודים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה