30.11.2015

ינון מגל פרש בגלל....

התקשורת מדווחת שחבר הכנסת ינון מגל פרש בגלל "האשמות על הטרדות מיניות".

האיש, שקשה לסמן את הקדנציה שלו בהישגים בולטים, פורש מסיבה פשוטה מאוד -
הוא הפר כלל יסוד של שכל ישר:
אל תיכנס לפוליטיקה אם יש לך קופת שרצים.

מי יצר את קופת השרצים של ינון מגל?
המתלוננות? נו באמת....
המסמר שנפל? לא...
ינון מגל פרש בגלל...
הדברים שעשה ינון מגל!

29.11.2015

מישהו סיפר לו שזה כבר כנראה לא יסתדר ?

התקשורת שואלת: לאן נעלם מינויו של רן ברץ כראש מערך ההסברה הלאומי?

לא יודעים מי זה רן ברץ ? זה -


על אנשים כאלה אומרת אמא שלי שהם חכמים אבל אין להם חוכמת חיים.
בניגוד לו, לראש-הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, דווקא יש חוכמת חיים
והוא לא ימנה את ברץ לתפקיד בולט כזה
לפחות כל עוד ברק אובמה הינו הנשיא
וג'ון קרי הוא שר החוץ של
ארצות הברית של אמריקה.

מצד שני
עם התקשורת שלנו שכל כך אוהבת לנשוך את נתניהו על כל שגיאה פוליטית,
נתניהו לא יכול להרשות לעצמו לרדת מהעץ סתם כך.

אז מה יהיה ?
הפתרון הידוע והמוכר בפוליטיקה -
כאן ובכל מקום אחר בעולם -
הוא לחכות לאירוע מספיק גדול
שבצלו התקשורתי אפשר יהיה להודיע על מינויו של אדם אחר
לתפקיד החשוב הזה.

אפשר רק לקוות שנתניהו היה אמפתי מספיק
כדי להסביר לברץ, כבר עתה, שזה כבר לא יסתדר ביניהם...

28.11.2015

מה עושים כשהמיעוט הקיצוני נתמך על ידי רוב שמפסיק להיות שקט ?

20,000 איש הפגינו נגד הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק.
רגע, זה הרבה או מעט ?
יש בישראל כ-6.2 מיליון יהודים 
יש בישראל כ-1.2 מיליון מוסלמים
נדמה לי שסביר להניח שבהקשרים של התנועה האיסלאמית לא צריך לספור עדות אחרות.
20,000 מתוך 1.2 מיליון זה 1.66 אחוז
המקבילה היהוד'ית זו הפגנה של מעט יותר מ100,000 איש.
זו בהחלט הפגנה גדולה
אבל האם היא מוצדקת ?

לפני כשנה פורסם כי "חמאס מנצלת את התנועה האיסלאמית בישראל כדי להעביר כספים לפרוייקטים רבים שלה בירושלים". 

מהם הפרוייקטים הרבים של התנועה בירושלים ? לך תדע. אבל כמה פעילויות של הפלג הצפוני בקשר לירושלים עולות בזכרוני  - 
האומנם כל המפגינים האלה סבורים שהפעילויות האלה יכולות להיות מקובלות במדינה מתוקנת?
האומנם הם אינם מבינים שקו אדום ברור וחמור נחצה כאן?
אולי כדאי להזכיר להם שפעם היה כאן משטר צבאי על ערביי ישראל. אם הקונצנזוס של ערביי-ישראל הוא שפעילויות כאלה הן לגיטימיות, יכול להיות שצריך להחזיר את המשטר הזה. לא בשמחה, לא בהנאה, לא ברצון - אלא מתוך ההבנה שציבור שלם איננו מכיר בשלטון החוק במדינת ישראל. 


27.11.2015

הזדמנות לשיעור

הפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה וההסלמה שהולכת ומתקדמת לה בין רוסיה וטורקיה, היא הזדמנות נהדרת לשיעור עבור מנהיג טורקיה, רג'פ ארדואן.


האיש שהצליח לסחוט התנצלויות משפילות מארה"ב (ג'ו ביידן) ומישראל (בנימין נתניהו) בשני מקרים שבהם לא הגיעה לו שום התנצלות -

  • כי טורקיה אכן אפשרה מעבר מסתננים דרכה אל עבר הטריטוריות של דעא"ש 
  • וכי משט המרמרה היה פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל 

לא מוכן להתנצל על הפלת מטוס רוסי שבבירור לא סיכן אותה בשום צורה?

האיש לא התנצל עד היום לפני הארמנים (לא, להגיד שהוא מבין שזו היתה תקופה קשה, בעצם לא נקרא להתנצל או לקחת אחריות). האיש בעצם לא נדרש עד היום להתנצל על שום דבר שעשה.

האם מאמצי ההתקרבות/התחנפות של ממשלתו לרוסיה יצליחו לו ?

אפשר לקוות שלא.
אפשר לקוות שבריון אחד (פוטין) ילמד בריון קטן ממנו (ארדואן) קצת נימוסים והליכות.
האם זה ישפר באמת את מצב האיזור או העולם?
בטוח שלא.
הרי השפלתו של בריון אחד רק תעצים את הבריון השני.
אבל לפעמים יש מצבים שבהם צדק מושלם הוא כנראה בלתי-אפשרי למימוש.
ואם אין צדק מושלם, האם זה מוגזם לבקש משהו חלקי ?


26.11.2015

השמחים לאיד שכחו מה זה להיות יהודים

כתבו בNRG על סופה של 'נערת הפוסטר' של דעא"ש, צעירה אוסטרית שברחה מהבית כדי להצטרף לדעא"ש, ונישאה ללוחם דעא"ש בסוריה. היא הוכתה למוות כשניסתה להימלט מבירת הארגון בצפון סוריה.

אבל לא על הכתבה רציתי לדבר אלא על המגיבים.
כמה פנינים:

  • "מגיע להן !!!!!!" 
  • "נקווה שהן נהרגו לפני שהן השריצו" 
  • "אה, רחמונס...אכלו את מה שבישלו. בתיאבון להן ולכל הברברים באשר הם. " 

מקבץ תגובות שמראות עד כמה המדינה שלנו מתדרדרת.

למקרה שזה לא היה ברור לך, קורא/ת יקר/ה, אני מדבר על חוסר היכולת הבסיסית לאמפתיה.
כמה מאיתנו יכולים להגיד על עצמם שפעם,
כשהיינו צעירים,
בגיל הטיפש-עשרה,
לא עשינו אף שטות?

בחורה צעירה חיפשה משמעות בחייה, בגיל שבו נוטים ללכת עד הסוף,
איתרע מזלה והיא נסחפה באידיאולוגיה קיצונית,
הלכה אחריה עד הסוף,
הבינה את טעותה, וניסתה לצאת  -
ולא הצליחה.

כמה פעמים שומעים את הסיפור הזה?
לולא האיסלם הקיצוני,
או לו היו מנגנונים מאזנים ומגוננים אל מולו,
החיים של סמרה קסינוביץ' המנוחה היו נראים אחרת
לגמרי.

מדוע כל-כך קשה ליהודים כאן בישראל להביט על אחרים ולהבין שהם בני-אדם כמותם?
אויבים, אבל עדיין בני-אדם.
מה, גם הימנים שבנו שכחו מה זה להיות יהודים?
'בנפול אויביך אל תשמח; ובכשלו אל-יגל לבך'  (משלי פרק כ"ד פסוק י"יז)


25.11.2015

הבעיה האמיתית עם אורן חזן היא אחרת לגמרי

התקשורת מדווחת על הדרך בה אורן חזן נוהג בח"כ קארין אלהרר סביב נושא ההצבעות.

הבעיה היא שהתקשורת, כמו תמיד, מחמיצה את הבעיה המרכזית.

הבעיה איננה היותו של אורן חזן אדם חסר-רגישות,
כזה שמצליח לא להבין מדוע במרתון הצבעות כמו הצבעות התקציב
צריך אדם שסובל מניוון שרירים, כמו ח"כ אלהרר, סיוע בהצבעות.
מדוע זו איננה הבעיה? כי ח"כ חזן איננו אשם בכך שנולד עם היכולת השכלית שיש לו.
זה מה שהוא יכול.
ואי אפשר לתקן את זה.

הבעיה היא שהממשלה הנוכחית תלויה באיש הזה.
הוא מחזיק את בנימין נתניהו בביצים.
זה מה שחשוב.
תכניסו את זה טוב טוב לאוזניים.
הבעיה שלך, שלי, של כולנו היא שאדם כמו אורן חזן מחזיק את ראש ממשלת-ישראל בביצים.
עכשיו אני מבקש מכל מי שחושב שקארין אלהרר צריכה להבליג, לחשוב לרגע בשקט.
אם ככה אורן חזן נוהג בחברת-כנסת עמיתה, איך הוא ינהג כלפיכם?

24.11.2015

האם ינון מגל טיפס יותר מדי למעלה?

אני זוכר שכתבו על הגנרל האמריקאי, נורמן שוורצקופף
(מצביא צבאות ארה"ב במלחמת המפרץ הראשונה)
איך הוא נימק פעם מדוע הוא לא נכנס לפוליטיקה
באומרו שכאשר הבבון מטפס יותר מדי למעלה
כולם מצביעים על ישבנו האדום.

עכשיו חבר הכנסת ממפלגת הבית היהודי, ינון מגל, 
לומד את השיעור הזה על בשרו.


כמה חבל שגם רעייתו וארבעת ילדיו צריכים
לחוות את זה יחד איתו.


הוא לא ידע שהוא כזה

אני לא כל-כך אוהב את חבר הכנסת ינון מגל, איני מסכים עם חלק מהאידיאולוגיה שלו ויש לי בעיה גדולה עם הדרך שבה הוא בחר להתנהל פוליטית. 

ובכל זאת, כשפרסמו את סיפורה של רחלי רוטנר, אשר בחרה לשתף וידוי אישי של ינון מגל באוזניה
במסיבת הפרידה מתפקידו בואלה, התלבטתי מי כאן הקורבן בעצם. 

כי אחרי הכל, כשבוחנים את העובדות, הוא חיכה עד למועד שבו כבר לא יהיה 
ממונה עליה ואז בסך הכל שיתף אותה בכך  שהוא מאוד נמשך אליה. 

אומנם הוא עשה זאת בשפה בוטה, מינית, מחפיצה, אבל מתוך הדרך שבה תואר השיתוף 
אפשר להניח שהוא לא חשב לרגע שיש משהו לא-הולם בשפה שבה בחר להתבטא
וקל להבין שמדובר באירוע חד-פעמי. 

האומנם אסור לגבר להגיד לאישה שהיא מושכת אותו? 
האומנם יש סגנונות שהם פסולים מעיקרם? 
האומנם הוגן, ראוי ורצוי לשתף בציבור כל שיחה אינטימית מעברו של מי שנהיה לחבר הכנסת ? 

היא כבר מדברת על מעשים שאין דרך אחרת לתארם אלא 
כמעשים מגונים והצעות מגונות. כאלה שהציע לה הממונה עליה 
בזמן שהיא כפופה לו ולמרות התנגדותה. 

בשלב הזה, שבו אנחנו נאלצים להבין שכנראה היו "כמה מקרי 'חוסר טקט' שלו כלפי בנות אחרות"
כמו שכתבה רחלי רוטנר, 
אז כבר מתחילה להצטייר תמונה, ואנחנו מתחילים להבין את התפקידים, ולסמן את הקורבנות - ואת עבריין המין. 
אבל זו רק תחילתו של הבירור, עד כמה שאפשר לברר משהו בשלב הזה של הדיון הציבורי.

באיזשהוא שלב בעתיד,
הרבה אחרי שוך הקרבות התקשורתיים,
אולי נדע - במובן המשפטי של ידיעה - מי קורבן ומי עבריין ומי לא.

את האמת העובדתית המלאה, אולי לעולם לא נדע.
מדוע? כי בעולם הסובייקטיבי הזה בהחלט ייתכן שח"כ ינון מגל בכלל לא מבין מאיפה זה נפל לו. 
הרי הוא הבחור הטוב שמעולם לא הכריח מישהי לעשות משהו.
הוא בכלל לא חשב שהוא מטריד. 

והציבור כולו מחכה בכליון-עיניים למתלוננת השלישית. 


23.11.2015

לא טיפה... לא גל.... לא נחשול... א...אי...אינ...אינת...אינתי....אינתיפ....אינתיפא....אינתיפאד...אינתיפאדה

פיגועים רצחניים היום
פיגועים רצחניים אתמול
כבר יש מי שמזכיר וזוכר עשרים הרוגי הפיגועים הרצחניים שקרו קודם, כאילו היו היסטוריה עתיקה...
אבל לא מדובר בתר"פתרפ"ט או בתרצ"ו-תרצ"ט.
מדובר בסך הכל בחודש הקודם !
ואחרי כל זה, התקשורת עדיין משתמשת במונחים כמו גל הטרור.

עם כל חוסר-החיבה שיש בי כלפי אנשי הציבור שלנו והעיתונאים שלנו
אני יודע שהם לא טיפשים.
יש להם את הסיבות שלהם.
אבל ברור לי שהם יודעים בדיוק כמוני וכמותכם:
זה לא גל.
גם לא נחשול.
זו אינתיפאדה.
האינתיפאדה השלישית.

מין תחושה מוזרה כזו של דיאלוגים להרחבת הקואליציה

כשבוחנים את בחירתו בתקציב עם גרעון גדול יותר,
כשרואים את התנהלותו סביב הרפורמות השונות שהבטיח וכנראה לא יתקיימו בזמן הקרוב
(בנקים, דיור ועוד, שלא לדבר על ענייני הגז) 
קשה מאוד שלא לקבל תחושה מוזרה שכזו. 

תחושה שעומד מולנו אדם שיודע משהו שאנחנו לא יודעים.
משהו שיאפשר לו לעמוד ביום הדין (כלומר ביום הבחירות) כשהוא מסוגל להסביר מדוע לא הצליח לקיים את הבטחתו. 

איך יכול אדם להסביר שקיים את הבטחתו כשהדברים שהבטיח לא התממשו? 
הפתרונות הפוליטיים המקובלים בארצנו נמנים על פי רוב על אחד משני סוגי הפתרונות הבאים: 
  • האשמה - משהו או מישהו מנע ממנו מלקיימם. 
  • הסחה - משהו או מישהו אחר יתפוש את תשומת-הלב הציבורית. 

בשלב הזה, למרות שאפשר לדמיין מציאות שבה כחלון ונתניהו מאשימים זה את זה, סביר יותר להניח שהשניים מניחים שאותה הסחה תשרת את שניהם. 

נראה שאותו גורם יוכל לשמש הן כשעיר לעזאזל והן כהסחת הדעת.
מי ? 
מי אם לא הפלסטינים? 

אבל מה לגבי הבית היהודי? האם אפשר לדבר ברצינות על התפרקות או השתנות הקואליציה זמן כה קצר בסמוך לאחר שנתניהו מבטיח שהרחבת הקואליציה לא תהיה על חשבון מפלגה קיימת

בוודאי. לא במקרה נשמעים הקולות במחנה הציוני. לא במקרה מתגברים הרעשים בין בנט לנתניהו
לא במקרה מתפרסמים הסקרים המתחילים לבשר על כך שאם הבחירות הבאות יתקיימו במועדן, הרצוג ולפיד יהיו מי שהיו ונתניהו ימצא עצמו מתמודד לראשונה זה שנים רבות עם יריב שמסוגל לאיים עליו ברצינות.  

האומנם אנחנו שומעים את קולותיהם של צעדים מדיניים קרבים ובאים ? 
אולי כן. אולי לא. 
אבל אנחנו עתידים לשמוע את הדיבורים על הצעדים האלה בעתיד הקרוב בצורה אינטנסיבית. כזו שאולי תאפשר לדמויות מסויימות במפלגת העבודה להימנע מתבוסה קרובה בבחירות פנימיות. כזו שאולי תאפשר לכל המעורבים האחרים להגיע לבחירות הקרובות סביב אג'נדה שאיננה כלכלית-חברתית. 

נוכח המצב הבטחוני הלא-פשוט ברחובות הארץ אפשר היה לחשוש מכך שהתחזקותה של החברה האזרחית הישראלית תיעצר. האם אפשר לקוות שהחשש הזה לא יתקיים? 

22.11.2015

זה לא האיסלם, אידיוט (תשובה לעיוור המעוור אחרים בדעותיו)

אראל סג"ל , כתב בNRG שהאיסלאם הוא הסיבה לכך שטרוריסטים מוסלמים קיצוניים טובחים ברחבי העולם.

אבל עובדתית - רוב המוסלמים חיים את חייהם בשקט.
מיעוט מתוכם פועל בקיצוניות רצחנית.
מיעוט.
תכניס את זה לראש שלך, סג"ל. תכניסו את זה לראשכם - כל הקיצונים הסבורים שהבעיה היא באיסלאם.
מיעוט.

יש הבדל עצום בין איסלאם לאיסלאם רדיקלי.
ויש הבדל בין מה שאתה חושב שאתה יודע על האיסלאם למה שבאמת קורה.
למשל - הידעת שבאיסלאם יש 4 זרמים מרכזיים?
סג"ל, אתה צודק בכך שזה של סעודיה הוא המחמיר והשמרני שבהם (האסכולה החנבלית בדמות המודרנית של הווהאביזם שממנה יצא הזרם הקיצוני של אל-קאעידה).
אבל מה עם האיסלאם כמו זה שבמצרים? (האסכולה החנפית)
או זה שבמרוקו? (האסכולה המאלכית)
או זו שבאינדונזיה? (האסכולה השאפעית)

אדם רציני לא היה כותב על מה שאינו מבין בו דבר וחצי דבר ושכל ידיעותיו בו מסתכמות בעיון ראשוני ביותר, אלא בהסתייגות רבה, כשהוא שואל הרבה יותר מכפי שהוא פוסק. 

אבל סג"ל, אתה כותב על האיסלאם בפסקנות בוטחת שכזו, שאפשר לחשוב שאתה קאדי או פרופסור לאיסלאם.
לפחות.
האומנם?
החמצתי משהו בקורות חייך?

לא זאת בלבד, אלא שאתה גם בא ללמד את אובמה ויועציו על האיסלם.
אולי תקרא קצת יותר בקוראן לפני שאתה מתיימר להתבטא בבקיאות לגביו?
כי אובמה הסתמך על מקום אחר בקוראן מזה שאתה ציטטת כשהוא דיבר על יחסו של האיסלאם לחפים מפשע.
כן, תתפלא, יש בקוראן יותר ממקום אחד שבו נאסרת הריגתם של החפים מפשע.
בדיוק כפי שיש בקוראן יותר ממקום אחד שבו מותרת הריגתם של כופרים.
מזכיר לך איזשהוא ספר אחר?
ואלה, נכון. גם בתורה יש פסוקים שמצווים ופסוקים שאוסרים מעשים שכאלה.

חכמי הלכה יכולים לעשות מה שהם רוצים איתם.
קיצוניים יילכו למקום אחד. מתונים יילכו למקום אחר.
לנו אין את הקיצוניים שלנו? למרבה הצער אין כל-כך הרבה יהודים על כדור הארץ כך שגם הקיצוניים
שלנו מעטים. למוסלמים היה יותר מזל בפרו ורבו והעדר צוררים. כך שהקיצוניים שלהם הם רבים.

ועדיין, מבין המוסלמים, רובם אינם האויבים שלנו.
אם כבר - להיפך.
הם יכולים להיות בני הברית שלנו במאבק כנגד הקיצוניים שלהם.
אז התמונה המוסלמית היא מורכבת יותר.

את המורכבות הזו חייבים לראות סג"ל.
חייבים.
כי המפתח להתמודדות עם הטרור האיסלמי הקיצוני היה ונשאר פוליטי.
לא דתי.
פוליטי.
גיבוש של בריתות מהסוג המוזר בהן אויבו של אויבי הוא ידידי.
כך פועל אובמה. כך פועלת רוסיה. כך פועל מי שרוצה לנצח במלחמה.
לא מספיק שאתה לא רואה את כל זה,
אתה גם חייב לעוור את עיניהם של הקוראים שלך ?

21.11.2015

למי אפשר להאמין כאן ?

"אם אין לנו זכות לחיות בחברון, ביריחו, בבית־אל, אין לנו זכות להיות בשום מקום בארץ הזאת."
יודעים מי אמר את זה ? 
אותו האיש שהחזיר את חברון לפלסטינים. בנימין נתניהו.

"הגז טבעי הוא מונופול ככל מונופול, וצריך לפרק אותו. אני יודע לטפל במונופולים וכבר עשיתי זאת - מדינה נורמלית צריכה דבר אחד - תחרות". 
יודעים מי אמר את זה? 
שר האוצר שלנו, משה כחלון, זה שברח מנושא הגז.

הייתי יכול להמשיך ולהביא עוד ועוד ציטוטים. אבל הזמן קצר והמלאכה מרובה.

ואל תטעו - אם הממשלה היתה ממשלת שמאל, הייתי יכול להביא ציטוטים דומים
של ראש הממשלה הרצוג ושרת האוצר יחימוביץ' ושר החוץ לפיד
(לא הבאתי ציטוטים של הרבה שרים מהממשלה הנוכחית כי ביבי, 
מה אפשר לעשות, 
מחזיק בכל-כך הרבה תיקים)

האמת העצובה היא שהמילה של אנשי הציבור שלנו היא לא מילה.
כולנו יודעים את זה.
ובכל זאת, כשאתה מדבר עם אנשים ברחוב 
אתה מקבל את הרושם 
כאילו יש ערך לדברים שנאמרים על ידי הפוליטיקאים.

איך זה קורה לנו, הפער הזה, 
בין מה שאנחנו יודעים בלב 
למה שאנחנו אומרים בויכוח ?

20.11.2015

כחלון תפסיק לדבר ותתחיל לעבוד !

משה כחלון מצהיר:
"אני חושב שהאחרון שצריכים להטיף לו מוסר במאבקים,
ובאמת פרץ דרך בנושא מאבקים,
בסלולר, בבנקאות, בקרקעות, בביטוח, במזון, זה אני.
ממש, עם כל הצניעות"

עם כל הצניעות, כבוד שר האוצר כחלון,
אני לא מודע להישגים כלשהם שלך
במאבקים בתחומי-

  • הבנקאות, 
  • הקרקעות, 
  • הביטוח 
  • או המזון. 

אתם מודעים להישגים שכאלה?

ולגבי הסלולר, איך נאמר בעדינות ?
כחלון, את זה השגת כשהיית שר התקשורת.
היום אתה שר האוצר!
זרי הדפנה של הסלולר (שגם לגביהם היו לך שותפים אותם לעולם אינך מזכיר),
כבר התייבשו.

אולי תפסיק לנפנף אותם ותתחיל לעבוד?
לא מספיק שמנושא הגז ברחת כמו מאש בצורה הכי פחדנית שאפשר?

ג'ונתן פולרד שוחרר

ג'ונתן פולרד שוחרר מהכלא.

סוף סוף.

הוא נולד באוגוסט 1954 
נעצר בנובמבר 1985 


כנראה שחלק מהרדיפה האמריקאית אחריו נבעה מייחוס מוטעה של פעולות הריגול של אולדריץ' איימס לפולארד. 

אם זה נכון, פולארד היה קורבן כפול, להחמרה גדולה כלפיו מצד ארה"ב ולנאמנות נמוכה כלפיו מצד ישראל. 

אבל הוא לא היה אלפרד דרייפוס 

פולרד בגד בארה"ב. 

מהפרספקטיבה הישראלית זה אולי נראה בסדר. 
מהפרספקטיבה האמריקאית זה לא נראה כך. 

המסר שמעבירה כליאתו, תהיה תכליתה המקורית אשר תהיה, הוא פשוט וקשה: 
אם יש לך נאמנות כפולה, אם יש לך איזושהיא מדינה בעולם שחשובה לך יותר מארה"ב 
בגלל מוצאך, דעותיך או סיבה אחרת, כדאי שתזכור דבר אחד לפני שאתה בוגד: 
אם נתפוש אותך, אתה תשלם את המחיר הגבוה ביותר שנוכל לגבות ממך. 
אז אולי יש מדינה אחרת בעולם שחשובה לך יותר, אבל האם היא חשובה לך יותר ממך עצמך ? 

השאלה הזו היא מחד שאלה קשה להפליא 
ומאידך השאלה הפשוטה ביותר שיש. 
כל חייל נדרש לה לפני צאתו לקרב. 
כל אזרח נדרש לה בבחירתו לחיות במדינה נאבקת כמו ישראל.  
ג'ונתן פולרד נדרש לשלם את המחיר הגדול ביותר שאפשר לבקש מפטריוט ישראלי. 
האם ישראל תדע לגמול לו ביום מן הימים? 

19.11.2015

את מי מעניין התקציב של המדינה?

אז יש למדינת ישראל תקציב לשנת 2015-2016.

אפשר לחשוב.
כמעט שנה עברה מאז שנגמר תקציב 2013-2014.
כמעט כל שנת התקציב 2015 עברה לה בלי תקציב.
מישהו מכם הרגיש את זה?

אני עוד זוכר מלימודי האזרחות איך הסבירו שלב המשטר הפרלמנטרי הוא השליטה בכיס של המדינה.
אם לא התרכזתם, הכוונה בכך היא לביקורת של הכנסת על התקציב המדינה.
הרשות המבצעת לא אמורה להוציא אגורה בלי הסמכה של העם.
הכנסת מייצגת אותנו בהסכמה להוצאה הזו.
מישהו מכם הרגיש מיוצג בדיוני התקציב האחרונים?

כשאני רואה איך הכנסת שלנו מעבירה כל תקציב שהממשלה רוצה
בלי לעשות את המינימום שבשבילה בחרנו אותה -
לוודא שהכסף הציבורי כאן מושקע היטב ולא מבוזבז -
אני חושב שהגיע הזמן לעבור למשטר אחר.

18.11.2015

בנט: זו לא ממשלת ימין

אז נפתלי בנט חושב שהוא לא בממשלת ימין?
כי ממשלת ימין לא תאפשר הקמת מדינה פלסטינית?
מעניין!

אני חשבתי שבנט בכלל לא ציוני.
הוא הרי בל"דיסט
(הזועבים, אתה יודעים? אלה שעזמי בשארה הנהיג לפני שברח)

למה?
כי בנט מוביל אותנו למדינה דו-לאומית.
מהסוג עליו חולמת חנין זועבי את החלומות הרטובים שלה בלילות הקרים.

כמו שהיינו שרים כשהיינו קטנים -
בנט וזועבי לנצח,
שתי נשיקות במצח!


17.11.2015

על פרשת בית הכנסת בגבעת זאב

שמעתי שיש עוד עיכוב בפרשת בית הכנסת בגבעת זאב כי  מצאו פתרון שיאפשר לא להרוס אותו.

ביהדות, איסור הריסת בית כנסת הוא רק כשאין אחרים באותה העיר.

האם אתם יודעים כמה בתי כנסת יש בגבעת זאב עצמה ? יותר מעשרים !

הנה כן, כך נראית המדינה שלנו:
עושים חוכא ואטלולה מההלכה.
מבזבזים כספי ציבור כדי לפצות גנבי קרקעות
ובזמן הזה קשישים נמקים בעוני ודלות.

על כך אמרו נביאי ישראל:
גם כי תרבו תפילה איני שומע כי ידיכם דמים מלאו ! 
(ישעיהו פרק א' פסוק ט"ו)