18.2.2012

משהו לא טוב קורה בעזה

עלייה בהיקף האירועים סביב רצועת עזה מצביעה על כך שמשהו לא טוב קורה שם (רקטות נורו כבר בראשית החודש, אבל בימים האחרונים נראית האצה באירועים - צה"ל תוקף מטרות ב-12/2; ירי רקטות ב-15/2;  ירי רקטות, נ"ט ומטען חבלה ב-17/2; והיום - ירי רקטות לכיוון נתיבות).

האם ההסלמה קשורה במשבר הדלק של עזה ? (שהחל לפני כשבוע בשל החלטת מצרים לסגור את העברת הדלק במינהרות, ושיש הגורסים כי הוא משבר מבויים)

אולי היא קשורה בכלל לקרע בחמאס על רקע דחייתו של החמאס בעזה את הסכם דוחא להקמת ממשלת אחדות פלסטינית ?

אולי זה נסיון להסיט את דעת הקהל המקומית, כדי שהדינמיקה המתפתחת בסוריה לא תגיע ותלחך באישה גם את הממשל השליט בעזה ?

אולי זו בכלל תוצאת תסכול הארגונים השונים המבינים שעסקת שליט לא היתה הישג אסטרטגי עבור הפלסטינים, אחרי הכל, ולאור נסיונות חטיפת-חיילים שאינם עולים יפה והמשך מעצרים של משוחררים מהעסקה (לאור מעורבותם הנטענת בפעילויות), מחפשים דרכים אחרות להזכיר שהם עדיין כאן ?

איך שלא נביט על האירועים האלה, דבר אחד ברור - ככל שההסלמה תמשיך, כך יגברו הסיכויים לפגיעה בחיי-אדם, שם וכאן. בהתחשב בכך שייתכן שגם לממשלת ישראל אינטרס מסויים בהגברת גובה-הלהבות (למטרת הקטנת היקף התהודה של דו"ח המבקר על אסון הכרמל הממשמש ובא לו), אפשר רק לקוות שאם אכן גלגל- ההסלמה נכנס לשלב שקשה יהיה לעצרו, שמתוך העז הזה, אולי בכל זאת ייצא בהמשך קצת טוב - גם בנוגע להורדת גובה הלהבות, גם בנוגע לאפשרות הפלסטינים להגיע לאחדות, ובעיקר בנוגע לאפשרות הישראלים והפלסטינים לנהל דיאלוג פרודוקטיבי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה