26.1.2011

מכירים את זה שמישהו עוצם עיניו ומנסה להתעלם מהמציאות ?

מכירים את זה שמישהו עוצם עיניו ומנסה להתעלם מהמציאות ? משרד החוץ הישראלי, משחק כרגע במשחק הזה. עוצם עיניים. תוחב אצבעות לאוזניו, ומזמזם. גם ממשלת ישראל עושה את זה. אירלנד שדרגה את מעמד המשלחת הפלסטינית לשגרירות. השמועות אומרות שאנגליה בדרך. משרד החוץ הישראלי בתגובה טוען שזה לא טוב כי מחזקים את האשליה הפלסטינית.

הבעיה היא, שכל מי שלא עוצם את עיניו, אוטם את אוזניו ומזמזם, יודע שהמהלך האירי איננו משהו חדש שהופיע לפתע באוויר-העולם ללא כל תקדים או סימן.

המהלך הפלסטיני של גיוס תמיכה בינלאומית לקראת מדינתם העתידה, התחיל בדרום-אמריקה, המשיך דרך רוסיה, והגיע אל אירופה המערבית. כבר חודשים שהוא מחלחל אל מערב אירופה הלטינית, בצרפת ובספרד, ועכשיו הגיע תור המרחב הגיאופוליטי האנגלו-סקסי...

קל לדמיין מי האנגלו-סקסים הבאים שידגימו בפרהסיה את תפישתם ומחשבותיהם על הרעיון של הגדרה עצמית וריבונות פלסטינית אחרי חלוף שנים רבות, רבות מדי, מאז הכרזת האו"ם ב-1947.

לחלק גדול מהשנים הכואבות האלה אחראיות איוולתם ורשעותם של פלסטינים, לחלק גדול מהאיוולת והרשעות שותפים ואחראים גם יהודים. גם לאחרים יש מניות בסכסוך הישראלי-פלסטיני הנמשך ובקורבנות משני הצדדים.
לפחות בצד של הרשות הפלסטינית הפסיקו לשחק בנדמה לי, התחילו לעבוד קשה, ואני מאמין שהם יראו שכר בעמלם.
מתי בצד הישראלי יפסיקו לשחק באשליות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה