6.11.2011

מחאה כריצה למרחקים ארוכים

בניגוד לרושם שאולי קיבלתם, המחאה החברתית הישראלית רק הולכת ומכה שורשים. שמחתי מאוד לקבל את מכתב-חדשות-המחאה מס' 5 מאתר המחאה. אני ממליץ בחום לכל מי שמתעניין, לפחות להצטרף לעדכון השבועי בדואל. בין הנקודות המעניינות של השבוע:

  • ראיון מרתק עם אחד מפעילי המחאה הבולטים בישראל, בו אפשר ללמוד בין היתר, על תהליך הקמתו של קואופרטיב מזון כתחליף לרשתות-השיווק הגדולות.
  • הודעה על השקתו של הפורטל הישראלי לצדק חברתי. כדאי לשים לב בפורטל, בין היתר, לקמפיין ההתפקדות למפלגות השונות. לכל המפלגות. בשם ההשפעה והמעורבות של האזרחים). שווה לקרוא את ההודעה כי היא מסכמת יפה את שאיפות המחאה החברתית הישראלית - "לשוויון זכויות וחובות; לחופש המידע, חופש ההתארגנות וחופש הפעולה; לאזרחות מעורבת וּפעילה; לשינוי סדר העדיפויות הכלכלי בישראל - האזרח והחברה (ולא הממון) הם במרכז; לחקיקה השומרת על זכויות האזרחים והעובדים מפני בעלי ההון והבנקים; לזכויות יסוד בסיסיות המגיעות לכל אזרח במדינה - חינוך והשכלה ברמה גבוהה וּבחינם, שרותי בריאות מתפקדים, שרותי רווחה מתפקדים, דיור בר השגה, תחבורה ציבורית יעילה, פיקוח על מוצרי מזון וּצריכה בסיסיים; להורדת הנטל מהמעמד היצרני, הפחתת המיסוי העקיף, העלאת המיסוי על בעלי משכורות הענק ועידוד עסקים קטנים ובינוניים; להחלשת המונופולים ותאגידי הענק וּלשבירת הריכוזיות במשק וקשרי ההון והשלטון". כן כדאי להציץ בiDemos, נסיון מעניין למנוע מבוסס-אינטרנט לשינוי חברתי
  • דיווח על הטנגו המתפתח בין הכנסת לבין המחאה החברתית
וכמובן - המכתב נותן קישור נוח ללוח אירועי-המחאה של השבוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה