4.12.2014

אז היה או לא היה פוטש?


האם אכן היה נסיון פוטש? 
לכל מי שלא היה מרוכז, במהלך נובמבר התפרסמו שמועות על מגעים שתכליתם החלפת-הקואליציה. למשל: 

איכשהוא, עיקר המעורבים במגעים האלה היו בכלל חברי-כנסת מטעם מפלגת העבודה, ובכל זאת בנימין נתניהו הגיע למסקנה ההחלטית שמדובר ביוזמה מטעמו של יאיר לפיד. אקדח מעשן, ככל הידוע לי, מעולם לא נמצא, אבל נתניהו ידוע כפוליטיקאי חשדן על גבול הפרנואידיות. ובהתחשב בכך שהיוזמה הגיעה בדיוק בזמן שבו הקואליציה הגיעה לשלב ההתפוררות של אמצע-הקדנציה כשהתעקשות של כל צד על הדברים החשובים לו הביאו לכך שהצדדים "טיפסו גבוה מדי" ולא מצאו את הסולם שיאפשר לכולם לרדת בשקט, אפשר בהחלט להבין אותו. כמובן, מצבים כאלה תמיד גורמים לך להיזכר שהאדם שייטה לחשוד באחרים הוא אותו האדם שהיה פועל באופן הנחשד בעצמו, אבל זו - בדיוק כמו החרדה של ביבי - איננה הסקה רציונלית, אלא ספקולציה. 

את זה שביבי הוא אדם חרד אנחנו זוכרים עוד מההתנהלות הכוללת שלו סביב הגרעין של איראן. אם אכן היה נסיון פוטש, היינו שומעים עדויות של ממש לעניין הזה מצד המעורבים. אביגדור ליברמן, למשל. אמירות ברורות שתכליתן להבהיר מי נגד מי. 

איפה הן העדויות האלה? למה היחידים שמעידים הם אותם האנשים שביבי שולט בהם או שרואים את עתידם קשור לביבי? 

ומעבר לכל זה - קצת שכל ישר. האומנם אדם חרד כביבי היה הולך לבחירות במצב הנוכחי בגלל פוטש? הרי הוא יכול היה (ועדיין יכול) להכניס לקואליציה את ש"ס ויהדות התורה, להעיף את יש עתיד והתנועה, ולחיות עם קואליציה חדשה, קטנה יותר אבל ממושמעת מאוד - לשארית הכנסת הנוכחית. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה