23.1.2012

קר בישראל


ישראל, כידוע, איננה מסבירה את פניה לפליט לאחרונה. אל ממשלת ישראל הצטרף גם מזג האוויר המקומי. קר מאוד בישראל בימים האחרונים, ומבקשי מקלט הנאלצים לישון בגינות ציבוריות בתל-אביב קופאים מקור.

מה עיריית תל-אביב עושה בעניין ? על פי דיווחים באינטרנט, עוזרת לקור במלחמתו במסתננים:
"כנסיה שהלינה פליטים גם אם באופן זמני, הגיעו אליה פקחי עיריה והבהירו לפסטור שלא יקבל פטור מארנונה ככנסיה. הכנסיות הללו ממוקמות באולמות תעשייה גדולים שהארנונה עליהם כבתי עסק הנה משהו שהקהילות לא יכולות לעמוד בו. בנוסף לכנסיות, העירייה גם יכולה לפתוח את המקלט הגדול שבגינת לוינסקי לפחות ללילות האכזריים הקרובים, כפי שעשתה בחורף 2008.  (סיגל רוזן מבהירה בנושא האיסור על הלנת פליטים בכנסיות)" 
יש הטוענים שאתמול, כתוצאה מהקור, פליט קפא למוות בתל-אביב  לא הצלחתי לוודא את הפרסום הזה, אבל אם זה קרה - זו לא תהיה הפעם הראשונה. חסרי-בית מתו בישראל ב-2008 וב-2009.

זה לא שאין מקלטים לדרי-רחוב בעיר הקודש תל-אביב, אבל לישראל, כידוע, יש דרי-רחוב משלה, וגם אם עניי עירך אינם קודמים פורמלית, הם היו קודם, ולמאות מבקשי-המקלט שהגיעו לת"א בחודשים האחרונים לא ניתן מענה במסגרות האלה.

תאמרו ? הם הגיעו לכאן בעצמם, אז שיקחו אחריות על גורלם !

גם את זה עיריית תל אביב לא נותנת להם לעשות. למרות שכולם יודעים -

  • שמדינת ישראל מסרבת לבחון אישית את מעמדם של מבקשי-מקלט (כדי שחלילה לא תאלץ להכיר בהם כפליטים ולתת להם תושבות קבע או אזרחות, רחמנא ליצלן);
  • שמדינת ישראל מתעקשת על מדיניות של מתן היתרי שהיה זמניים קבוצתיים לאנשים שמגיעים ממקומות שכל בר-דעת היה מבקש להימלט מהם ולמצוא מקלט במדינה מתוקנת; 
  • שמדינת ישראל איננה נותנת  היתרי-עבודה לאנשים האלה מסיבותיה (שקשה שלא לחשוד בהן); 
החליטה עיריית תל-אביב ללכת בדרכה של סדום ולהתעמר באנשים מוכי-הגורל האלה, והורתה  לחברות הקבלן המספקות לה שירותים שלא תעסיק זרים ללא היתרי עבודה.

אז הם לא יכולים לעבוד למחייתם. אין להם איפה להישאר. והעיריה גם מקשה על מי שמבקש לתת להם מקלט במקום ציבורי, כדוגמת הכנסיות. 

כשרואים חלק מהתגובות לדיווחים על מצבם של מבקשי-המקלט, עד כמה הן מפגינות עוורון לאדם שבאחר, עד כמה הן מפגינות דה-הומניזציה של המגיבים, קשה שלא לתמוה האם גם בעיריית תל-אביב עצמה חושבים כך ? הם אלה הם פניו של הממסד הישראלי ? 

[עדכון, 27/01/2012: ניסיתי לוודא את הטענה בנוגע למותו של מבקש-מקלט מקור בראשית השבוע. לא מצאתי אימות של ממש, אך מצאתי ציטוט של מנכ"ל מד"א שאמר:
״במהלך חודשי החורף צוותי מגן דוד אדום מוזנקים לטפל במאות מקרים של דיירי רחוב הסובלים מקור, עשרות מהם אף נענים לקבלת הטיפול ומפונים לבתי החולים. רק במהלך החורף הנוכחי מצאו את מותם ארבעה בני אדם כתוצאה מהקור העז. על כן, פועלים כוחות מד"א על מנת להעניק למחוסרי הדיור לא רק טיפול רפואי, אלא גם סיוע הומניטרי שימנע פגיעות קטלניות כתוצאה מהקור העז״.
קר שם בחוץ.

ישראל 2012.]

[עדכון, פברואר 2012:
דבורית שרגל מדוווחת בולווט אנדרגראונד שיונתן יוהנס ברקאו, חסר בית ממוצא אתיופי, הוא שקפא מקור.
ברקאו נקבר בבית קברות בלוד. המחשבה על הדרך שבה מוות שכזה אינו מגיע לידיעת הציבור מצמרר. מה עוד חושבות הרשויות שעדיף שלא נדע ?]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה