29.1.2012

לפעמים כשאת מתנצלת, זה נשמע עוד יותר גרוע

איילה חסון התנצלה על כך שבתוכניתה נשמעה כאילו הצדיקה העברת נשים יפות מלשכתם של בעלי כוח שאינם מסוגלים להתמודד עם יצריהם. גם היא, גם הפרשן חנן קריסטל וגם יוסי לוי (יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה נתניהו) הסכימו שמדובר בצעד נבון. רק המשפטנית אורית קמיר, צדיקה בסדום הרדיופונית, הבהירה שעצם הרעיון שנשים יועברו מתפקיד בגלל שבעלי תפקיד (ממונים או נבחרים) אינם שולטים ביצריהם נוכח מראן החיצוני, הוא רעיון עוועים שבמהותו הוא הדרת-נשים.

דבריה של חסון: "כל כוונתי היתה להציף תופעה קיימת, לא הייתה שום כוונה לתמוך בתופעה הנלוזה זו ובשל רצוני לעמעם את הפרטים ייתכן והדברים לא הובהרו כראוי מבחינתי בשידור" לא התאימו לדיווחה של אורית קמיר על שנאמר בתוכנית, וטוב שיש מי שהעלה את התוכנית ליוטיוב ואיפשר לנו לשמוע מה באמת נאמר.



ומה שנאמר הוא ברור: עד שאורית קמיר הבהירה זאת, איילה חסון חשבה שזה צעד לגיטימי לגמרי, שמבהיר את ההבדל בין תאוריה לפרקטיקה.תודעה כוזבת בפעולה. חבל שבהתנצלות שלה היא חשבה שהיא מצליחה לטאטא מתחת לשטיח את טעותה, במקום להודות בה ולנצל את ההזדמנות הזו לעסוק בתודעה כוזבת דומה אצל רבים אחרים בציבור.

אל תבינו אותי לא נכון - ברור מהשיחה שכל השותפים לשיחה, למעט קמיר, סבורים שזה נכון לעשות כן במקרים עליהם הם חושבים, ולא מבינים את המהות של הכלל (השוו דבריהם על נבחרי ציבור לגביהם נכון לנקות השטח מפיתויים, לעומת משה קצב, לגביו לא היה נכון לנקות את השטח... כאילו הנשיא קצב לא היה נבחר ציבור).

אז בואו נחזור על הנקודות החשובות:

  1. בלשכה בשירות הציבורי של מדינת ישראל הועברה עובדת מתפקידה על לא עוול בכפה. רק בגלל שהיתה "יפה מדי" עבור הבוס שלה. איילה חסון יודעת את זהות המעורבים. תתכבד נא, ותגלה לנו מיהם האנשים שהסירו מכשול בפני עיוור. 
  2. המקרה הזה מדגים יפה את המורכבות של המאבק לקיומה של מדינה דמוקרטית-ליברלית לדורות. יש תפקידים שבהם צפויה קירבה רבה בין ממלאי-תפקידים שונים. יש זמנים של עבודה אינטנסיבית וממושכת שבעטיה נוצרת קירבה אינטימית ממושכת. בשם התקינות הפוליטית אנו תובעים מכל נבחרי הציבור שלנו להעסיק בקרבתם בני-אדם עמם קשה להם לעבוד. קשה לך ? אף אחד לא מכריח אותך להישאר בתפקיד הזה. אבל אם אתה לא מסוגל להתמודד עם הקסם של המזכירה או העוזרת שלך, כיצד תוכל להתמודד עם קסמה של עורכת-הדין או הלוביסטית שמבקשת לשכנע אותך בצדקת ההם, שמבקשים אותך להעדיף את האינטרס שלהם על פני האינטרס הציבורי ? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה