7.3.2012

הנה הולכת הרכבת ?

הרפורמה ברכבת עליה הודיע שר התחבורה, ישראל כץ, המתקדמת לה לאיטה בפורומים הרלוונטיים, היתה מגוחכת עוד מרגע הודעתה.  קשה מאוד ליצור תחרות בתשתית משותפת, ולא צריך להביט רחוק כדי לראות את זה - מספיק להביט על הנסיון שנכשל בתחום הכבלים בישראל, כדי להבין כמה רחוק יגיע נסיון ההפרטה המשונה הזה.

גרוע מזה, הרפורמה הזו, כפי שכולם יודעים, תלויה בשיתוף פעולה מצד הועד, ויש בה נקודות בולטות של חולשה, שהביאו אחרים לתאר אותה כוירטואלית.

כבר התייחסתי בעבר לצדקת המאבק של ועד עובדי הרכבת כנגד העברת התחזוקה מידי עובדי הרכבת לידי חברת בומברדייה, שנחשב כטריגר להעלאת הרפורמה בזמן הזה, והנה, עוד לפני שדירקטוריון הרכבת הספיק לאשר את הרפורמה, התפרסמו ממצאי התחקירים בנוגע לתאונות שהיו ברכבת. הממצאים, כמה מביך עבור השר, מאירים את רעיון העברת התחזוקה לידי חברת בומברדייה כרעיון מטומטם במיוחד:
"המהנדס מאיר קנדלר, מהמכון לחקר הכשל, פירסם את התוצאות של שלושה תחקירי תאונה שערך, ובכולם נופלת האשמה על בומברדייה ולא על עובדי התחזוקה של הרכבת. קנדלר עומד בראש מכון בדיקה ניטרלי שעוסק בחקירת תאונות שונות, ואינו קשור לאחד הצדדים בסכסוך העבודה ברכבת." 
האם זה יגרום לשר לשנות את דעתו ? לתומכי ההפרטה להרהר שוב ?

הייתי רוצה להאמין שכן, אבל האמת העצובה של מדינת ישראל היא שההפרטה היא דת במקרה הטוב, או אינטרסים מורכבים ולא לגמרי ישרים במקרה הרע. גם אם נניח את הטוב ביותר על השר כץ ופקידיו, אמונתם העיוורת בדת ההפרטה כנראה תאפשר להם, גם במקרה הזה, להתרומם מעל לאמת שהכשילה אותם, ולהמשיך הלאה בדרכם.

ומה זה אומר על עתיד הרכבת ? תקראו את הדיווח על ממצאי התחקירים ותדמיינו לבד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה