23.7.2014

על סטטוסים מעצבנים של ימנים ושמאלנים

קשה לי להחליט מה מחרפן אותי יותר, סטטוסים ויראליים פרנואידיים-תבוסתניים של ימניים כמו הסטטוס המטופש הזה של אברי גילעד הנושא את הכותרת "מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור" או 
סטטוסים שממהרים-להאשים של שמאלניים שמשתפים בדיווח הבעייתי הזה של בצלם על מותם הטראגי והקשה של 25 בני משפחת אבו-ג'אמע

הטקסט הימני הפרנואידי פשוט מבטא בורות והיסטריה. מי שכתב אותו לא מבין את פערי-הכוחות בין ישראל לבין החמאס ומבלבל בין הכאב והסבל שיכולים להביא פיגועי טרור קשים לבין המשמעות של סכנה קיומית למדינת ישראל. כל מי שמשתף אותו צריך להבין שבקרב על התודעה שלו - חמאס ניצח, והוא מפיץ תעמולה שמסייעת לחמאס, כי היא מעצימה את תדמיתו בעיני הישראלים והופכת אותו מארגון טרור, אולי מקצועי, אבל בעל יכולות מוגבלות מאוד, שעצם שליטתו בעזה נמצאת תחת איומים קשים (ארגונים אחרים, חוסר יציבות כלכלית, חוסר אמון גובר של האוכלוסיה) למפלצת שיכולה לחפור מנהרות אל כל בית בישראל. 

הטקסט הימני מבטא נכונות עיקשת להתעלם מהפרטים כדי שאפשר יהיה לעסוק בהאשמה קשה ונוקבת בעקבות אירוע טראגי וקשה. אי אפשר להתעלם מכך שהבית בתוכו ישבו בני המשפחה היה בשכונה שצה"ל הודיע לתושביה כבר לפני כמה ימים שעליהם להתפנות. הבית עצמו ספג יריית אזהרה מטנק. ובכל זאת - הם בחרו להישאר. אתם הייתם בוחרים להישאר בבית עם הילדים שלכם אחרי אזהרות כאלה? זה עצוב. זה קשה. הלב זועק נוכח התמונות הקשות. אבל האם זה אירוע שמצדיק הפניית אצבע מאשימה כלפי ישראל? 

אנשים פשוט לא מבינים שכל סטטוס שהם מפיצים עלול להגיע למאות אנשים אחרים. בעידן הזה, כל לחיצת כפתור דומה לרכישת מודעת ענק בעיתון או לנטילת רמקול ליד וצעדה ברחובות העיר. מישהו צריך להעביר לאוכלוסיה הישראלית שיעורי התמודדות בעידן המידע :
  • לשמור על קור-רוח
  • לבחון  את הפרטים באופן מסודר 
  • לא לשכוח את חוש-ביקורת
  • והכי חשוב - להפעיל את השכל הישר





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה